دکتر بهزاد نعمتی هنر، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ لاپاراسکوپی

درد معده و درد سنگ کیسه صفرا چه تفاوتی با هم دارند؟

آنچه در این مقاله میخوانید 🔻

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر ما با آن روبه‌رو هستیم دردهای سیستم گوارش به ویژه معده است، از آنجایی که اندام‌های داخلی بسیاری در حفره شکمی به صورت متراکم در کنار هم قرار دارند گاهی حتی درد در اندام های دیگر را با درد معده اشتباه می‌گیریم، یکی از این اندام‌ها صفرا است که غالبا دردهای آن با درد معده اشتباه گرفته می‌شود. در این مقاله به بیان نکاتی در خصوص کیسه صفرا و تفاوت درد معده و دردی که ناشی از سنگ کیسه صفرا است خواهیم پرداخت.

نگاهی به صفرا و مشکلات آن

کیسه صفرا یکی از اندام داخلی کوچک است که در زیر کبد قرار دارد، این اندام داخلی کوچک نقش مهمی در فرآیند هضم و گوارش غذا دارد، مهمترین مشکلی که ممکن است صفرا با آن مواجه شود، سنگ کیسه صفرا است. این بیماری ممکن است سالیان سال بدون هیچ علامت خاصی با شما همراه باشد. معمولا علائم سنگ کیسه صفرا زمانی بروز می کند که ابعاد سنگ به قدری بزرگ است که در عملکرد این اندام تاثیر گذاشته و آن را مختل می‌کند.

مهمترین علائم سنگ کیسه صفرا شامل موارد زیر می‌شود:

  • درد شدید و متمرکز در ناحیه شکم که گاهی به شانه راست و کمر می‌زند.
  • درد شکم بعد از خوردن غذا به ویژه اگر غذای سنگین و چرب صرف شده باشد.
  • شکم دردی که با تنفس عمیق شدیدتر می‌شود.
  • درد ناگهانی در وسط شکم در پایین استخوان سینه
  • درد پشت کمر (فاصله میان استخوان دو کتف)
  • سوزش سر دل، سوء هاضمه و احساس نفخ و زیاد شدن گاز معده
  • احساس پری در شکم
  • تهوع و استفراغ
  • تب و لرز
  • زردی پوست و چشم‌ها
  • تغییر رنگ غیر طبیعی در مدفوع ( روشن شدن رنگ مدفوع)

عمل کیسه صفرا یا همان کوله سیستکتومی یک روش استاندارد برای درمان سنگ کیسه صفرا است که به روش لاپاراسکوپی انجام میشود.

نگاهی به دردهای شایع قسمت‌های مختلف معده

معده مهمترین عضو دستگاه گوارش است، اما از آنجایی که تراکم اندام‌های داخلی در حفره شکمی بسیار زیاد است درد در هریک از این اندام ها با درد معده اشتباه گرفته می‌شود. معده از نظر ابتلا به بیماری بسیار مستعد است، بنابراین درد معده در اکثر موارد دردی کاملا شایع و طبیعی خواهد بود.  در این بخش به برخی دردهای شایعی که بیماری های مختلف در معده ایجاد می‌کنند می‌پردازیم.

رفلاکس معده

این بیماری شایع‌ترین بیماری معده است که در اثر برگشت اسید معده به داخل مری اتفاق می‌افتد. در این بیماری معده بیش از آنچه درد داشته باشد دچار سوزش است و بیمار یک حالت سوزش متمرکز در قسمت انتهایی جناغ سینه یعنی درست در محل قرارگیری معده احساس می‌کند.

[بیشتر بدانید: عوارض جانبی پس از عمل سرطان مری چیست؟]

یبوست مزمن

یکی دیگر از عواملی که باعث حس درد در معده می شود یبوست است، یبوست باعث ایجاد درد و نفخ در معده می‌شود و معمولا با برطرف شدن آن درد نیز از بین می‌رود.

زخم معده

وجود زخم در بخش‌های مختلف معده می‌تواند عامل اصلی ایجاد درد و مشکلات گوارشی باشد. این دردها به ویژه در زمان گرسنگی پدیدار می‌شوند.

دردهایی از معده که با درد سنگ کیسه صفرا اشتباه گرفته میشود
برخی از دردهای معده ممکن است با درد سنگ کیسه صفرا اشتباه گرفته شود

دردهای معده که با درد سنگ کیسه صفرا اشتباه گرفته می‌شوند

مهمترین بیماری که درد ناشی از با درد سنگ کیسه صفرا اشتباه گرفته می‌شود ورم یا التهاب معده است که علائمی بسیار مشابه به سنگ کیسه صفرا ایجاد می‌کند. این علائم به قدری شباهت دارند که تنها معاینات دقیق پزشکی می‌تواند به تشخیص صحیح منجر شود.

علائمی که می توان به آن اشاره کرد شامل موارد زیر است:

نفخ شکم بعد از غذا

این علامت شایع‌ترین موردی است که بیماران تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد که معده شما از گاز پر شده این علامت به این دلیل است که غذاهایی که می‌خورید به خصوص بعد از وعده‌های غذایی بزرگ هضم نمی‌شوند. علاوه بر این ، درد به طور متناوب ظاهر می‌شود و سپس ناپدید می‌شود.

 کمردرد شدید

علائم دیگری که بیشتر باعث سردرگمی افراد می‌شود این است که معده درد می‌کنند و به محض مصرف دارو ، شرایط بهبود می‌یابد. درد ناپدید می‌شود. با این حال، درد دوباره شروع می شود و بیشتر در ناحیه قفسه سینه اتفاق می‌افتد یا حتی برخی احساس می کنند درد به پشت نفوذ کرده است.

 تهوع و استفراغ

هنگامی که سنگ‌های صفراوی در روده به دام افتاده و انسداد رخ داده است عوارضی به همراه دارد که شایع‌ترین آن تهوع و استفراغ است، این عارضه در مشکلات معده نیز از جمله عوارض رایج است، بنابراین ممکن است  این علامت نیز با مشکلات سوءهاضمه و معده اشتباه گرفته شود.

تشخیص درد معده از درد سنگ کیسه صفرا
چطور درد معده از سنگ کیسه صفرا شناسایی میشود؟

تشخیص درد معده از درد سنگ کیسه صفرا

همانطور که اشاره کردیم این مشکلات به قدری مشابه هستند که معمولا پزشک می‌تواند آنها را به شکل دقیق تشخیص دهد اما اگر بخواهیم به موارد ساده‌ای اشاره کنیم می‌توان تفاوت میان دردهای گوارشی معده و سنگ کیسه صفرا به این  شکل تشخیص داد:

– دردهای دستگاه گوارش که در اثر زخم، التهاب یا رفلاکس ایجاد می‌شوند معمولا با مصرف داروهای آنتی اسید و گوارشی بهبود می‌یابند، اما اگر درد در اثر ابتلا به سنگ کیسه صفرا ایجاد شده باشد ادامه دار خواهد بود.

[ بیشتر بدانید: رفلاکس کیسه صفرا چیست؟ ]

– درد معده ناشی از سوء هاضمه، التهاب یا ورم معده معمولا با نفخ همراه است و یا در صورتی که ناشی از اسهال یا یبوست باشد با برطرف شدن آن خاتمه می‌یابد اما درد کیسه صفرا یک درد دائم و آزار دهنده است.

– دردی که در ابتلا به سنگ کیسه صفرا احساس می‌کنید غالبا به شانه راست سرایت می کند و یا در قسمت پشت کمر و بین دو کتف احساس می‌شود در صورتی که دردهای ناشی از مشکلات معده عموما در قسمت انتهایی جناغ سینه احساس می‌شوند.

– درد در مبتلایان به سنگ کیسه صفرا معمولا با حالت تهوع و استفراغ همراه است، این مشکل در افرادی که به معده درد ناشی از عفونت هلیکوباکتر مبتلا هستند نیز شایع است اما در صورتی که علائمی نظیر زردی پوست یا چشم‌ها نیز همراه این عارضه باشد می توان گفت که مشکل از کیسه صفرا خواهد بود.

– در صورتی که سنگ کیسه صفرا به عفونت و التهاب کیسه صفرا منجر شود درد همراه با تب و لرز را شاهد هستیم در حالی که در مبتلایان به دردهای معده چنین علامتی به ندرت بروز می‌کند.

– درد همراه با احساس پری در شکم که با تهوع همراه باشد معمولا ناشی از سنگ کیسه صفرا است، ضمن این که درد در ناحیه شکم که همراه با علائمی چون تغییر رنگ غیر طبیعی در مدفوع همراه است نیز مربوط به کیسه صفرا خواهد بود.

در آخر

درد معده نه تنها با درد ناشی از سنگ کیسه صفرا که با دردهای ناشی از مشکلات اکثر اندام‌های داخلی حفره شکمی اشتباه گرفته می‌شود. به طور مثال ممکن است درد ناشی از آپاندیسیت با درد ناشی از سنگ کیسه صفرا اشتباه گرفته شود، یا دردهای ناشی از مشکلات کبدی با درد معده و یا کیسه صفرا مشابه باشند.

گاهی درد در ناحیه شکم در اثر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی چون سرطان رحم یا سرطان معده بروز می‌کند، همچنین ابتلا به بیماری‌هایی نظیر مشکلات کلیوی، سندروم روده تحریک پذیر، مشکلات طحال، مثانه و … نیز به بروز درد در بخش های مختلف شکم منجر می‌شود که تشخیص آنها از دردهای دستگاه گوارش کار سختی است.

توصیه ما این است که برای درمان و تشخیص به موقع بیماری حتما با بروز اولین نشانه‌ها به جای خود درمانی به پزشک مراجعه کنید تا با توجه به معاینات دقیق پزشکی و آزمایش‌های تکمیلی نسبت به تشخیص و درمان بیماری شما اقدام شود.

دکتر بهزاد نعمتی هنر | متخصص جراحی عمومی
متخصص جراحی سرطان های گوارشی
فلوشیپ لاپاراسکوپی و چاقی در تهران
3.5 17 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
135 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس
عباس
2 سال قبل

سلام معده درد شدید همراه با درد کمر دارم وقتی نشسته هستم درد ساکت میشه ولی در ایستادن درد در کمر وشکمم می پیچه لطفا راهنمایی بفرمائید ممنون

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من چهارساله صفرا برداشتم ولی معده دردم هنوز خوب نشد

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام.آقای دکتر سرمعده درد شدید داره نفخ معده و آروغ زدن با معده خالی زیاد هست.البته سوزش سر معده هم دارم لطفاً راهنمایی بفرمائید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام میشه علائم سنگ کیسه صفرا رو بگید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام آقای دوکتور من ۷۰ روز پیش عمل کیسه صفرا انجام دادم
تا دوماه درد نداشتم این ۱۰ روز آخر درد شکم و حالت تهوع دارم ۴روز بعداز کار هم کردم

صفر قلیزاده
صفر قلیزاده
2 سال قبل

درد طرف راست شکم دارم قبلا سنگ صفرا داشتم ولی گفتن کوچک هست و عمل لازم نیست ولی حالا درد دارم چیکار کنم؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام‌من‌معده‌دردشدید‌داشتم‌که‌به‌پشت‌کتفم‌بالای‌کمرم‌میزنه‌معدم‌چندروز‌یک‌بار‌درد‌میگیره‌اما‌بالای‌کمرم‌خوبه‌نمیشه‌

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من پنجاه سه سال سن دارم حدودی ماه هیست که دچارمعده دردشدید شدم یعنی وقتی دردم شروع میشه دوست داذرم زمین دهان بازکنه میرم راحت بشم ازمعده ام شروع میکنه میزنه به پشتم. تا میبرن بیمارستان سرومو مسکن میزنن تا یکی دوروز خوبه باکمی سرما میزنه یاعرق میکنم شروع میکنه علت چیست خواهش میکنم راهنماییم کنید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

عجب من ایران بودم ده پونزده سال این درد رو دقیقا به همین شکل تحمل کردم ومدام تو ایران بهم سرم میزدن ولی تقریبا دوهفته پیش با درد شدید در کشور آلمان به بیمارستان رفتم و گفتن سنگ کیسه صفرا دارم وباید کیسه صفرا خارج بشه هر چه سریع تر یعنی این همه سال درد بی خود کشیدم فقط حالا عمل کردم به امید خدا که راحت بشم

هما
هما
2 سال قبل

سلام من هفته پیش دل درد شدید گرفتم حالت تهوع و اسهال شدید داشتم دوتر رفتم قرص داد و سرم زد بعد چهار روز دوباره دور نافم بعدش بالای نافم معدم درد میکیره فشارم میاد پایین البته مثلا ۱۲بودم میشه۱۰و همجنین گاهی پهلوم نشانه چیه ؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من ۳۸ سالمه و ۳سال پیش کلونوسکوپی دادم سندرم روده تحریک پدیر گفت هرچی میخورم نفخ میکنم روده اام میخاد بترکه هر ان اینجوری هستم نفخم خیلی شدیده نمیتونم وضومو نگه دارم هر ثانیه نفخ والاخسته شدم ایا ربطی ب کیسه صفرام داره.حتی روزه هم میگیرم تا ۱۷ ساعت نفخ برطرف نمیشه.ممنون

مختاری
مختاری
2 سال قبل

سلام
من سال ها معده درد دارم و با درد سمت راست شکم سونو دادم مشخص شد سه تا پولیپ 4میلی متری در صفرا دارم
پزشک ها هر کدوم نظری دارند بعضی می گن عمل کن بعضی هم می گن باید هر سه ماه سونو گرافی کنم و اگه بزرگتر شد عمل کنم
نظر شما چیست
ممنون میشم

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام پدرمن سکته مغزی کرده بعدازسکته کیسه صفرا راعمل کرده دیگه نمیتواند دست وپایش راتکان دهد

سوگند
سوگند
2 سال قبل

سلام من احساس درد سمت راست بالای شکم دارم ‌ همراه با استفراغ و حالت تهوع و سر گیجه ‌ بغض وقتا احساس میکنم چیزی سمت راست دارم ک باد میکنع علت چیه

ف ک
ف ک
2 سال قبل

سلام چند روزه معدم پیچ میزنه و ابن پیچ‌به سمت راست معدم میزنه و درد به حالت رفتو برگشته کلافه شدم چند سال پیشم سونو دادم چند تا سنگ ریز کیسه صفرا داشتم دلیلش چیه؟

مریم معینی
مریم معینی
2 سال قبل

سلام من یک ماهی هست که شب از درد معده بیدار میشم جوری که درد به پهلوها وپشت کمرم کشیده میشه میخواستم ببینم مشکل از معده هست یا صفرا

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام من یه مدت فقط اخرشبا ساعتای 2یا 3شب یه معده درد خیلی شدید میگیرم ب کمرم میزنه طوری که نمیتونم صاف وایستم چکاررکنم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من چندروزه سنگ کیسه صفرا مو عمل کردم ولی هنوز درد شکم وپشت دارم ایا میتونه به معده ربط داشته باشه؟

محسن
محسن
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
به علت درد در قسمت راست و زیر دنده ها ازمایش چک اپ رفتم گفتن زردی داری بهتره سونو بگیری ، داخل سونو پولیپ ۴ میل داخل صفرا مشاهده شد. راهکار چی هست؟ تشکر

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن ۳۵ سال دارم الان چند وقته از در زیر دنده بالای شکم رنج میبرم مثل ی بادکنک میشه دست میزنم درد شدید داره میزنه به پشت کمرم نفسم بابانمیاد
حتی دکتر رفتم آندوسکوپی کولونوسکوپی هم شدم گفتن سندروم روده دارم نفخ معده زیاده
ولی این درد خیلی آزار دهنده ..از شدت درد یه میکنم
امکان داره سنگ صفرا باشه که نشون نداده شده

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام آیا سیگار کشیدن یاقلیون ضررداره برای کسی که کیسه صفرا رو ‌درآورده؟؟

محمد احمدی
محمد احمدی
2 سال قبل

با سلام . من حدودا ده سال پیش کیسه ی صفرا را برداشتم . و الان بعضی مواقع درد سر معده ام میگیره که از شدت درد استفراغ میکنم ورنگم زرد میشه و عرق سرد زیادی میزنتم که اصلا قابل تحمل نیست . و غذا که میخورم .ضعف شدیدی دارم . دو هفته هست اینطور شدم و دردم. عین درد کیسه ی صفرا هست . فقط به کتف م درد نمیرود . سر معده درد وحشتناکی که تموم توانم را میگیره .که فکر میکنم میخوام بمیرم . استفراغ هم میکنم .

حسین م م
حسین م م
2 سال قبل

سلام من صفرام سنگ داره وقتی غذاسنگین میخورم احساس میکنم که غذاهضم نمیشه بعد درد ی مانند درد معده‌ دارم‌ آیا علتش سنگ صفراست یا ناراحتي معده‌ که قبلأ به آن مبتلا بوده ام

زینب
زینب
2 سال قبل

سلام من معدم درد می‌کنه میزنم به سمت راست وچپ شکم پشتم یک چیزی گلومو میگیره ..فکر میکنید آیا کیسه صفرا ست

Fateme
Fateme
2 سال قبل

سلام من ۴ روزه معده درد شدید دارم ، انگار یچیزی سر معدم گیر کرده بود ک دوروز پیش با یه استفراغ سبک شد معدم ، حالت تهوع ندارم اصلا، فقط الان معدم انگار چنگ میزنه تا چیزی میخورم و اینک دردش ب کتفم زده چی می‌تونه باشه ؟, خیلی نگرانم 🥺
و اینکه یوبوست شدید هم دارم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من چند ماهی هست سمت راست سینم و پشت کتفم درد میکنه علتش چیه

آوینا
آوینا
2 سال قبل

برای دردمعده چه قرصی خوب هس

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من شبا نمیتونم از درد شکم و پشت کمرم عضلع هام بخوابم یهو یه درد شدید توی شکمم شروع میشه بدجور میپیچه فک کردم عضلع های بغل ستون فقرات کمرم گرفته رفتم اورتوپد امپول و قرص دادن فایده نداشت یعنی میشه این دردا از سنگ کیسه صفرا باشه؟

محسنی
محسنی
2 سال قبل

با سلام خدمت شما
مدتی است صبحها که از خواب بیدار میشم.درد شدیدی در پشت معده (کمر) که درد به پهلو ها کشیده میشود.!! به سختی از جا بلند میشم..یواش یواش درد آروم میشه ..يوبوست هم دارم ..به طوری که شکمم شاید يکهفته یه بار کار میکنه..
ممنون میشم کمکم کنید..

ملیحه
ملیحه
2 سال قبل

سلام کیسه صفرا بردارید مشکلی ایجاد نمیشه؟

عسل
عسل
2 سال قبل

سلام من دختر ۹ ساله دارم که چند روز پشت سر هم دل در شدید گرفت جوری که با هیچ مسکنی خوب نمیشد درد در بالای ناف بود بعد از برسی و سونو گفتن کلیه مشکل داره ممکنه کلیه دخترم به خاطر به خاطر کیسه صفرا خراب شده باشه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من نزدیک به چهارماه بود درد شدید سمت راستم داشتم رفتم سونو گرافی گفتن کبدت چربه ولی دردم خوب نشد موقع ببخشید دفع مدفوع زیر سینم بادمیکرد طوری که دردم شدید میشد یبوستم داشتم رفتم سونوگرافی دادم گفتن سنگ صفرا داری وقتی غذا میخورم دل دردهای شدید دارم دکتر گوارشم رفتم سونو گرافیمو دیدن گفتن اگر دردهات ادامه دار باشه کیسه صفرا برداشت میشه وگفتن این دل دردها همش برای سنک صفرا نیس الان گفتن باید اندوسکوپی و کولوسکوپی بدی ببینیم مشگل از معدو روده نیس میشه بگید ایا این دردهای شدید همش برای سنگ صفراس یانه ممنون میشم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

من الان سزش معده دارم وسنگ صفرای من۱۷ میلی است آیا ازسنک صفرا هستش ؟

بیتا معروفزاد
بیتا معروفزاد
2 سال قبل

سلام من بالا شکمم وسط دو دنده م بعضی اوقات درد به زیردنده راستم میزنه ۲هفته ست قرص معده مرتب مصرف میکنم آزمایش دادم دکترگفت میکروب معده دارم ولی اصلا درعرض این دوهفته یک ذره دردم کم نشده حالت تهوع هم بعضی اوقات خیلی شدیده بزورخودم نگه میدارم استفراق م نیاد لطفا کمک کنید

Farideh
Farideh
2 سال قبل

سلام من سونوگرافی از صفرا کردم گفته که مملو از سنگریزه هست پیش دکتر داخلی بردم بهم دارو داد ولی الان هر موقع غذای کمی سنگین میخورم خیلی درد میگیره آیا نیاز به جراحی داره یا با همین دارو دفع میشه؟!؟

فاطمه نویدی
فاطمه نویدی
2 سال قبل

سلام سنگ کیسه صفرا خطر ناکه

علی قبادی
علی قبادی
2 سال قبل

سلام یه مدتی هست سردلم درد می کنه یک شب درد شدیدی گرفت اورژانس بستری شدم ولی عمل کیسه صفرا انجام نشد دکتر گفت عفونت زیاد داری چه کنم از درد رنج می برم ؟؟؟

حلیمه عباسپور
حلیمه عباسپور
2 سال قبل

سلام من.چند مدتی
هست طرف راست دردخفیفی دارم
ونفخ شکمم هم زیادبیحال هم
هستم زیردنده های.راست وچب
احساس التهاب دارم لطفا راهنمای
بفرمائیدمشکلم چیه

یوسف.یوسفی
یوسف.یوسفی
2 سال قبل

سلام.من.40سالمه.چند.ساله.سمت.چپ.قفسه.سینه.ام.درد.میکنه.ریفلکسم.دارم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من درد شکم دارم گاهی وقتها سمت راست شکم واغلب در چپ شکم از چی میتونه باشه

حامد
حامد
1 سال قبل

سلام صفراعمل باز کردم ولی ازکناربخیه هام ابخون باکمی چرک میاد

علی قبادی
علی قبادی
2 سال قبل

سلام من ۲سال پیش عمل آپاندیس داشتم الام ۱ماهه نیم درد کیسه صفرا دارم که پزشک جراح عمومی جراحی باز انجام داد گفت کیسه صفراچسبانده به روده ها نتوانست خارج کند چه کار کنم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام من که زیاد آروغ میزنم میشه سنگ صفرا داشته باشم؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

سلام دو هفته است عمل لاپارسکوپی کیسه صفرا انجام دادم الان درد زیاد دارم و با انجام ازمایش گفتن سنگ داخل مجاری صفرا است نطرتون چیه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

بعد از برداشتن کیسه صفرا دچار چه مشکلاتی میشویم

ماه
ماه
2 سال قبل

سلام من سه روزه دل درد شدید دارم و بعد غذا خوردن و بعد دستشویی درد ش شدیدتر میشه دلدردمم در ناحیه وسط شکم و یکمم سمت چپ دلم روز اول هم استفراغ داشتم میشه بگید مشکلم چیه

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 سال قبل

من عمل کیسه صفرا کردم معده ام خیلی ورم داشت یبوست هم دارم معدم هم ورم دارد کمرم و پام درد دارد ایا خوب می شود

محمد رضا
محمد رضا
2 سال قبل

سلام من دل درد شدید بالای شکم دارم نفخ شدید واحساس دفع زیاد دفع زیاد همراه با چرک که بعد از دفع ارامتر میشم بی اشتها و صبحها از درد از خواب بیدار میشم دوسال خیلی دکتر عوض کردم دلیلش چی میتونه باشه؟ ممنون

اشرف داوری
اشرف داوری
1 سال قبل

من درد در قسمت ناف ومعده و داشتم سونوگرافی شدم پولیپ ۳ ونیم میلی متری دارم در کیسه صفرا وکبد چرب گریدیک روزه داری خوبه برام لابد پرخوری کردم و استرس هم زیاد داشتم چه کنم ؟؟

شجاعی
شجاعی
1 سال قبل

سلام من یک ماه عمل بازه کیسه صفرا کردم الان معده درد شدید دارم احساس می کنم ی چیزی مثل لوله ی اهنی توی معده م ‌ورم هم می کن لطفلا راهنمایم کنید خیلی می ترسم

سلطانزاده
سلطانزاده
1 سال قبل

سلام
آیا پس از عمل کیسه صفرا نیاز به رژیم غذایی خاصی هست،یعنی لازمه که شخص عمل شده از خوردن برخی غذاها خوداری کنه؟

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

سلام من‌ خانم بامری هستم الان چندوقت است کیسه صفرام سنگ دارددردشدیدی دارم که باهیچ‌ دارویی علاج نمیشه هنگام دردخیلی زیرشانه راستم‌ورم میکندبه طرف بالامیره وقتی به معده ام میرسه دیگه تحملشوندارم همه روده هام ورم میکنن خیلی عاجرهستم ایااین دردورم ازکیسه صفرااست یاازمعده ام است لطفاراهنماییم کنید

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 سال قبل

با سلام..من یک هفته معده درد شدید گرفتم..گاز معدم زیاده انقدر اروغ میزنم..پشت کتفمم درد میکنه.. دوبار دکتر رفتم امپول زده..دارو معده هم خوردم..اروم نمیشه..یعنی از صفراست..؟

سید یحیی
سید یحیی
1 سال قبل

سلام دوره نقاهت عمل خارج کردن کیسه صفرا چند روز هست؟

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام من چن ماهه مشکل معده دارم وقتی غذا میخورم نیم ساعت بعد خوردن غذا معدم باد میکنه و وقتی اب دهنمو قورت میدم حس میکنم یه چیزی گلوم گیر کردع و تنگی نفسم زیاد میشه بعد هر وعدع غذایی نمیتونم نفس راحت بکشم

کوثر
کوثر
1 سال قبل

سلام آقای دکتر. علت عدم رویت کیسه صفرا در سونوگرافی چیست؟ سابقه جراحی کیسه صفرا ندارم. ممنون

کوثر
کوثر
1 سال قبل

سلام ممنون آقای دکتر بابت پاسخگوی شما. مجددا سونوگرافی دادم کیسه صفرا دیده نشد امروز MRCP انجام دادم اگه کیسه صفرا مادرزادی نداشته باشم باید رژیم غذایی خاصی داشته باشم؟ من از بچگی دل درد و علائم گوارشی مثل اسهال داشتم.

niayesh_daneshian
niayesh_daneshian
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
خانمی هستم ۵۱ ساله حدود ۵ ماهی میشه که سمت چپ شکمم ورم کرده و گهگاهی با خوردن غذا دردم میاد پیش دکتر رفتم احتمال التهاب روده دادن کولونوسکوپی انجام دادم خدا رو شکر چیزی مشاهده نشد اما در سونوگرافیم در تخمدان سمت چپ یک‌کیست دو‌سانتی مشاهده شد امکان داره بخاطر این موضوع باشه البته ناگفته نماند چند روزی میشه حالت تهوع همراه دارم

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام ، من سمت راست نافم گاهی اوقات بیشتر وقتی معده ام خالیه سوزش داره و دردش گاهی به پهلوی راست میزنه تقریبا دو ماهی سرکه سیب میخوردم قبلش اینطور نبودم الان با عرق نعناع و بارهنگ بهتر شدم ولی هنوز این احساس سوزش و خالی بودن شکم که گاهی به پهلوی راست میزنه و گاهی به پایین شکم رو دارم البته سوزش شدید نیست ولی ازار دهنده است خصوصا وقتی کمربند میبندم روی شلوار باید چیکار کنم؟

.
135
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x