دکتر بهزاد نعمتی هنر، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ لاپاراسکوپی

با افتادگی پوست پس از عمل لاغری چه کنیم؟

آنچه در این مقاله میخوانید 🔻

یکی از انتظارات پس از عمل جراحی لاغری احتمالا این است که افتادگی پوست پس از جراحی لاغری چگونه است. اغلب افراد قبل از انجام عمل لاغری، شروع به تحقیق کرده، عکس‌ها و ویدئو‌های مختلف را تماشا می‌کنند و یک نکته مشترک در بین تمامی این فایل‌ها می‌بینند! افرادی که لاغری شدید را به هر روشی تجربه کرده‌اند، دچار افتادگی پوست شده‌اند.

چیزی که اکثر ما از فکر کردن به آن غافل می‌شویم، این است که چاقی سلامتی را به خطر می‌اندازد. اما افتادگی پوست ممکن است ما را در انجام این عمل مردد کند. آیا افرادی که جراحی لاغری را انجام می‌دهند تا ابد با افتادگی پوست سر می‌کنند؟ معلوم است که نه! در این مقاله به بررسی دلیل افتادگی و شل شدگی پوست پس از عمل لاغری و راه‌هایی که می‌توانید آن را درمان کنید خواهیم پرداخت.

چرا بعد از عمل لاغری، دچار افتادگی پوست می‌شویم؟

این عادی است که بعد از عمل اسلیو معده یا گرفتن رژیم‌های لاغری سنگین، دچار افتادگی پوست شویم. وقتی وزن شما بالا می رود، پوست نیز کش می آید تا فضای بیشتر باز کند. در نتیجه همین فرآیند است که ترک‌های پوستی ایجاد می‌شوند.

این مسئله در رابطه با لاغری سریع نیز صدق می‌کند. بعد از کم کردن ناگهانی وزن، پوست سعی می‌کند خود را جمع کند. اما روند جمع شدن پوست کندتر از روند لاغری شما است. در نتیجه با افتادگی پوست مواجه می‌شوید.

مهم‌ترین فاکتوری که میزان افتادگی پوست بعد از عمل بای پس معده و بازگشت آن، به حالت عادی را مشخص می‎کند، ژنتیک شما است. این ژنتیک است که تعیین می‌کند سلول‌ها با چه سرعتی تقسیم و یا از بین روند. البته فاکتور‌هایی هم مانند سن، جنسیت و وزن نیز روی قدرت کشسانی پوست اثر دارند.

در نتیجه می‌توان گفت، همه کاندیدا‌های جراحی لاغری، دچار افتادگی پوست نمی‌شوند.

افتادگی پوست بعد از عمل لاغری
افتادگی پوست بعد از عمل لاغری، اغلب به مسائل ژنتیکی، جنسیت و سن افراد بر می‌گردد

با افتادگی پوست بعد از عمل لاغری چه کنیم؟

زمان بدهید و هیچ کاری نکنید! کاملا درست است کاری انجام ندهید. ممکن است پوست شما در وهله اول خیلی بد به نظر برسد، اما باید به آن زمان بدهید تا مشخص شود می‌تواند به حالت اول برگردد یا نه. پوست شما معمولا بعد از مدتی به صورت طبیعی به حالت اولیه خود باز می‌گردد. البته برای این کار باید به پوست خود 6 الی 12 ماه وقت بدهید. اگر از این صبر نتیجه‌ای ندیدید، بهتر است از روش دیگری اقدام کنید.

ساخت عضله می‌تواند به شما کمک کند، تا پوست خود را به حالت اول برگردانید. با اینکه ممکن است ابتدا به علت انجام جراحی لاغری، کم کردن خوراک و در نتیجه، کم شدن انرژی ورزش و فعالیت بدنی برای شما غیر ممکن به نطر برسد، اما بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

ورزش‌های سبک: در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه ورزش‌های سبک را شروع کنید و کم کم میزان فعالیت بدنی را زیاد کنید. عضله‌ها کمک می‌کنند، مقداری از فضای خالی که قبلا با چربی‌ها اشغال شده بود پرشود. به یاد داشته باشید که قبل از شروع هرگونه ورزشی باید با دکتر جراح خود مشورت کنید.

اسکراب نمک: آخرین راهی که قبل از جراحی می‌توانید به سراغش بروید، اسکراب نمک دریا برای بدن است! این اسکراب‌ها به افزایش گردش خون در پوست کمک می‌کنند و در طول زمان کشسانی آن را بالا می‌برند. اگر قصد استفاده از این اسکراب‌ها را داشتید، باید طبق برنامه از آنها استفاده کنید. برای اینکه به نتیجه بهتری دست پیدا کنید، هر روز به هنگام دوش گرفتن دوبار از این اسکراب استفاده کنید.

در نهایت: جراحی پوست

به عنوان آخرین راه حل، جراحی افتادگی پوست انجام دهید. پس با یک دکتر زیبایی مطمئن مشورت کنید. برای درمان افتادگی پوست، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از انواع مختلف این جراحی‌ها، جراحی است که پس از زایمان استفاده می‌شود.

بر خلاف تصور اکثر افراد که گمان می‌کنند جراحی افتادگی پوست تنها روی پوست شکم صورت می‌گیرد، این جراحی می‌تواند روی پوست بازوها، سینه، کمر، ران‌ها و صورت انجام شود. دقت کنید که این جراحی با تمام سادگی‌اش تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری شما خواهد داشت. پس دکتر مناسبی را پیدا کنید و بهترین روش برای انجام این جراحی را انتخاب کنید.

جراحی افتادگی پوست
جراحی افتادگی پوست مختص به شکم نبوده و برای ران، دست و حتی صورت نیز انجام می‌گیرد

و در آخر

افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری، غیر قابل پیشگیری و عادی است. بخش مهمی از این مسئله به ژنتیک شما مرتبط است و بخش دیگرش به روش زندگی پس از جراحی! افتادگی پوست، چیزی نست که همه بخواهند به سرعت با جراحی از دست آن خلاص شوند. عده‌ای از افراد دوست دارند پس از جراحی لاغری و کاهش وزن ورزش کنند و پوست اضافی را به صورت طبیعی جمع کنند. خیلی ها هم دوست دارند، هر چه سریع‌تر همه چیز را به بهترین حالت ممکن تغییر دهند. در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید. اگر تجربه عمل لاغری داشته‌اید و پس از آن با افتادگی پوست مواجه شدید، روش‌هایی که برای درمان استفاده کرده‌اید و جواب داده‌اند را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دکتر بهزاد نعمتی هنر | متخصص جراحی عمومی
متخصص جراحی سرطان های گوارشی
فلوشیپ لاپاراسکوپی و چاقی در تهران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدعلی
محمدعلی
2 سال قبل

سلام خدمت شما وقت شما بخیر. آقای دکتر من دارم تحقیق میکنم که عمل لاغری انجام بدم اما وقتی در مورد عوارضش از جمله ریزش مو و مخصوصا افتادگی پوست میخونم یه کم دلزده میشم، از طرفی باید این کار رو انجام بدم، دکتر چیکار میشه کرد که دچار افتادگی پوست نشد؟ ایا روش طبیعی داره یا اونم به یه عمل دیگه احتیاج داره

.
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x